Dräktighetskoll

Hej på er!

Häromdagen var jag och Svea iväg till veterinären och det visade sig att det inte fanns några små valpar, så det var jätte skönt! Vi var hos veterinären i Delsbo för första gången och de var jätte bra där! Svea var jätte duktig och var så lugn och fin under hela kollen. Veterinären kunde inte heller höra något blåsljud på hjärtat längre, så förhoppningsvis är det helt borta. Men jag ska nog kolla upp det med ultraljud lite senare ändå, för att vara säker på att det inte blivit värre iallafall. Trots att sannolikheten för det är ytterst liten.

Ihelgen har det vait hemskt tråkigt väder, samma som i övriga landet tror jag. Det har regnat, regnat och regnat... hela helgen! Igår gick jag och Johanna på långpromis med hundarna i skogen. Vi körde lite sökträning och det var mycket uppskattat från både Svea och Henna, de är så duktiga båda två :)

Idag har jag haft feber så Johanna och mamma tog med sig hundarna till Ilsbo. De gick på en riktigt långpromenad och Svea har härjat en hel del med Knutte och Henna, så när hon kom hem var hon helt slut. Nu ligger hon och sover som en stock!

Det var nog allt för nu, vi hörs snart igen!


Kommentarer
Postat av: Helena

Va skönt att det inte var några valpar:-) Och va bra att dom inte hörde nåt blåsljud på hjärtat! Här är det också grått och trist! Längtar efter minus grader och snö nu! Ha det toppen, kram!

2009-11-16 @ 09:19:02
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel

Skönt att det var tomt är bara bekymmer om det inte är rätt hundar men du får krya på dig o angående blåsljud kan det vara efter någon innfektion vid tidigare undersökning så vi lyssnar på dom i Delsbo ha det riktigt bra i det gråa vädret här är full storm idag kram Ann-Britt Mazie o resten

2009-11-18 @ 22:49:46
URL: http://home.swipnete.se/Incirias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0