April

Hej!

April = en vårmånad, och det har börjat bra! Vi har haft sol flera dagar och en hel del +grader, så nu börjar det smälta ordentligt. Härligt!

Svea fick följa med ut i skogen på en ridtur idag. Det var ett tag sedan sist, Classe lyckades nämligen trampa av sig en sko förra veckan och fick då samtidigt ett skärsår vid karleden. Men nu har såret läkt och hovslagaren har varit här och slagit på en ny. Så både häst och hund tyckte att det var på tiden att få komma ut på en ridtur.  Innan vi åkte hem igen så hann det även bli lite hundbus med Lotus, en goldenhane.

Jag har fått låna en bra bok av syrran som jag börjat läsa; Lydnad för tävlingssugna av Ursula Wilby. Den är verkligen jätte bra! Jag har aldrig haft några planer på att tävla tidigare, men det skulle vara roligt att prova på någon gång. Vi ska iallafall försöka lära oss momenten så får vi se hur det blir efter det, om vi lyckas vill säga :)
Så den boken kan jag verkligen rekommendera. Den tar upp inlärningsmetoder för olika slags hundar och moment från Lkl.1-elit. 

Dagens boktips!                              


Kikade runt lite på youtube tidigare idag, kolla in dessa super söta bäbisboxrar :)

           http://www.youtube.com/watch?v=6OvjU0ZQKQc&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0