Veckan som varit

Hej hej!

Redan lördag och min första semestervecka börjar ta slut. Veckan har bjudit på lite blandat väder, både solsken och regnskurar.  

Henna har börjat löpa nu och jag har starka misstankar om att Svea kommer att börja snart också. Det finns vissa symptom... Jag hade ju egentigen tänkt röntga henne nu i slutet på augusti, men jag vet inte om det är dumt att göra det strax innan löpnigen. Är det bättre att vänta tills efteråt? Det är ju ingen brådska i allafall.

I veckan har vi varit mycket hos pappa i Via och målat fönster, även Svea har varit delaktig, en dag var hon alldeles vit på ena kinden och en bra bit ner på halsen... Vi har också varit mycket i stallet. Häromdagen kom Kaj, hovslagar´n, och vilken lycka! Svea gillar honom skarpt och att han lämnar en MASSA hovbitar efter sig gör ju inte saken sämre :) Förstår inte varför hovbitar är en sådan delikatess för hundar, Svea är inget undantag.

Igår träffade vi på en lite boxervalp i slingan! Det var kul, är absolut inte varje dag man ser en boxer här. Det var en liten hane på 13v. Sååå söt förstås! Hundarna fick leka lite, men Svea var rätt så hårdhänt och tröck ner honom så gott som hela tiden, men med viftande svans och businviter och oj vilka ljud hon kan åstadkomma! Hon har blivit mer hårdhänt och högljudd nu, men endast mot yngre hundar. Jag vet ju att det absolut inte är nåt aggresivt och att det låter värre än vad det är. Är nog nån åldersgrej också skulle jag kunna tänka mig...

Vi har också varit lite nojiga de senaste dagarna. Susanne upptäckte nämligen en skabbräv vid stallet häromdagen, så nu har vi stenkoll på om hundarna kliar sig överdrivet mycket. Men hittills har ingen av dem visat nåt, så jag hoppas vi slipper!

Idag var det full rulle  i stallet, även Diesel och Katrins nya valp Enzo var där, och oj vad kul de hade :) Svea hade hur kul som helst, men oj så trött hon var när vi kom hem!

Imorgon hoppas vi att det blir finväder!

Tack för att du läste, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0