Avskedsmiddag

Hej på er!

Så var det måndag igen och helgen tog slut alldeles för fort som vanligt. Men dagen har iallfall varit varm och solig så det känns helt ok ändå!

Helgen har till stor del bestått av långa promenader och en hel del hundbus. Igår följde Anders med oss ut i skogen på långpromenad och vi passade då på att köra lite sök, det var ett tag sedan sist och Svea tyckte det var super kul! Det var lite knepigt med vinden, men pyret löste det hela galant ändå. Hon älskar verkligen att få arbeta och det är jätte kul att se!
Vi har inte kommit så långt i själva sökmomentet utan nu gäller det bara att hitta personen och tycka att det är det bästa som finns. Vi började lite smått med markeringsträning innan jul när vi körde en del, men nu har vi haft ett så långt uppehåll så det är bäst med lite grundläggande repetition först. Men det verkar inte vara några som helst minnesluckor där inte så det är väl bara att köra på :)

Hittad husse

Svea pustar ut


På kvällen var vi bjudna till Sofie och Jens på middag. De ska flytta tillbaka till Gotland nu, vilket känns tråkigt, för oss iallfall.  Sofie ska ta ut sin examen tidigare och har haft sån tur att hon fick projektanställning som livsmedelsinspektör på miljökontoret där, jätte roligt :) Så till sommaren ska iallafall jag och Svea åka dit på semester, det ska bli så skoj så! Förhoppningsvis kommer Sofie och Wille upp och hälsar på oss också någon sväng i sommar. Men hundarna fick iallfalll träffas och leka lite med varandra. Troligtvis kommer det inte dröja allt för länge innan de träffas igen och tur är väl det för Svea är väldigt förtjust i Wille. De har varit tillsammans väldigt mycket under Sveas uppväxt så det är klart att han blir lite speciell.

Idag började inte jag förrän vid kl 13, så förmiddagen har vi spenderat i stallet. Det har varit så otroligt härligt väder och vi tog oss en tur med Classe i skogen. Svea är så duktig när hon är med ute och rider, håller sig alltid i närheten, men springer ändå inte runt benen på hästen och hon är otroligt uppmärksam på mig. Idag stötte vi på en annan häst ute i skogen, men det gick hur bra som helst. Svea kom som ett skott när jag ropade och hade absolut inget intresse av att springa fram och hälsa, jag blev riktigt stolt :) Vi var ute ca en timme och när vi kom hem var den lilla fröken mycket nöjd och sov som en stock.

I skolan idag fick vi prova på att tillverka falukorv och jag tyckte att jag tvättade och skrubbade av händerna ordentligt, men när jag kom hem var Svea otroligt intresserad av mina händer, de luktade tydligen mycket gott. Man ska verkligen inte underskatta det där luktsinnet...

Ikväll är det premiär för boxerträning. Det har varit ett uppehåll nu under vintern, men nu kör de igång igen. Så ikväll blir det till att åka ut till klubben och förhoppningsvis så stöter vi på några boxerkompisar där :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Inciriaskennel

Så roligt att läsa att Svea är så duktig och fina bilder Bella har ju också motor i sig och är tydligt lättlärd säkert efter MAzie !!!! Mazie är också jätteduktig skönt med ordentlig lydnad på hundarna ha det riktigt bra så ser vi framot MH sedan såg det skulle vara någon utställning också där men var och hur långt dit ni har vet jag ju inte Kram Ann-Britt

2009-05-12 @ 19:31:37
URL: http://home.swipnet.se/Incirias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0