Utflykt

Hej!

Vi har haft en riktigt kanonhelg än så länge och vädret har varit toppen: klarblå himmel och sol varje dag :)

Igår skippade vi Tavelsjö och åkte till Grössjön istället. Det är ett jättefint naturområde med rätt så mycket myrmarker och med en stig som går runt sjön. Jag vet inte hur långt det är runt, men vi nöjde oss med att gå runt ungefär halva och vände. Det blev ändå en ordentlig tur, vi var ute hela dagen.

Sveas uppgift var att bära vattnet





Jag la ett spår till Svea med hennes favoritleksak i slutet: en grön ölflaska som piper. Hon blir riktigt taggad när hon vet vad det handlar om så jag fick ha henne i koppel medan spåret fick ligga lite, så hon inte skulle dra iväg dit på egen hand. Men när det gått en stund så släppte jag lös henne, samtidigt som jag pratade i mobilen. Uppmärksamheten var inte den bästa, och efter en stund så var lillfröken försvunnen, men kom strax tillbaka, överlycklig, med pipen i munnen... Det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig... men hon klarade spåret då iallfall! Men det blev till att göra ett nytt försök som lyckades lite bättre.



När vi kom hem kom Anna förbi. Hon skulle följa med och kolla på stallet, så då for vi dit. Där blev det bus med Scott för Sveas del och när vi sedan kom hem var hon sååå trött! Hon slocknade direkt i korgen och sov som en stock i flera timmar.

Idag har vi varit i skogen på en långpromenad. Lika härligt väder idag! Svea har skött sig så bra, hon är så duktig. Det fungerar jätte bra med hundmöten nu, när man har henne lös. Tidigare har hon VÄLDIGT gärna velat springa fram och hälsa och det har varit jätte svårt att låta bli... Men nu går det så himla bra, hon stannar direkt när jag säger till henne och väntar tills jag kommer och så går vi förbi tillsammans. Hon har äntligen förstått att det är roligare att leka med hundarna om man fått tillåtelse till det, istället för att göra det i olov och bli utskälld. Det känns som att vi har hittat en bra balans, men det kommer säkert komma fler ostadiga perioder kan jag tänka mig! Men det känns så bra att kunna lita på henne helt och hållet, tidigare har man alltid hållt utkik efter andra hundar för att hinna se dem först. Nu är jag jätte nöjd :)

Tack för att  du läste :)


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Inciriaskennel

Tack för grattiset och vilka härliga bilder du har ju verkligen koll på tjejen men Bella kommer också starkt på utställningen fick hon en slät 1 var lite snålt med hennes underbara huvud men MIso har ju kommit så långt med henn underbar kontakt och hopn skötte sig jättefint pris nog tycker jag ha en fortsatt bra hleg kram på er båda Ann-Britt

2009-05-17 @ 15:06:02
URL: http://home.swipnet.se/Incirias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0