Veckan som varit

Hej!

Så var det äntligen fredag igen, och det känns välbehövligt med helg! Veckan har hittills varit rätt så intensiv för min del. Det har tagits prover på olika livsmedel och odlats bakterier i skolan och dagarna har varit späckfulla. Men för Sveas del funkar det bra ändå. Vi tar alltid en långpromenad i skogen på morgonen och då brukar hon vara nöjd när vi kommer hem och sover ända fram till lunch, då jag cyklar hem och rastar henne igen. Hon klarar av att vara ensam helt utan problem. Var lite orolig att hon skällde när hon var ensam förrut, men har hört mig för hos granarna och ingen har hört nåt, så det känns bra! Alltid när man kommer hem reser hon sig från korgen, så jag tror att hon känner sig trygg när hon är ensam iallafall. Hon går alltid och lägger sig också när hon märker att man ska iväg. Men det känns ändå bra att det är sällan hon behöver vara ensam mer än 4timmar totalt under en dag.

Det har blivit en hel del turer i skogen under de senaste dagarna, både med och utan häst. Vädret har verkligen varit toppen alla dagar och idag måste ha varit den varmaste dagen hittills! Men jag tycker ändå inte att Svea är sååå mycket påverkad av värmen ändå, hon klarar den bra, hittills. När vi är i stallet ligger hon väldigt gärna mitt i solen ute på stallbacken och njuter :) Men det blir en hel del avstickare till små vattensamlingar när vi är ute på ändå för lite avsvalkning.

Utöver den dagliga motionen har vi också varit och tränat lite på klubben och det har även varit en hel del lek med Scott. Lisa, med Fritz och Focus, fyllde år tidigare i veckan, så det har också varit kalas. Classe fyllde också år i tisdags, nämligen 23 år, gammelgubben! Han har fått hänga med på mycket han under tiden jag haft honom. Jag kom fram till att vi firar 11års-jubileum till hösten, inte illa!

Jag fick även ett mycket tråkigt besked häromdagen, nämligen att Erika tvingades att ta beslut om att avliva Lotus. Han blev tvärdålig över en natt, och klarade inte av att röra på sig. Men han fick iallfall vara pigg och frisk in i det sista och han blev hela 15år. Men det känns jätte tråkigt och sorgligt! Det är detta som är det värsta när man har djur... Jag hoppas verkligen och håller tummarna för att Svea kommer att hålla sig frisk och pigg och leva länge länge!!! 

För att rycka upp oss lite så tänkte vi ta och gå efter Tavelsjöleden imorgon, om det inte spöregnar, och lägga lite spår till lillfröken, det är alltid lika roligt och uppskattat. På kvällen blir det schlagerkväll med tjejerna, glöm inte att hålla tummarna för Sverige :)

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0